Voeten Tips


Was je voeten iedere dag
- Gebruik neutrale zeep en niet te heet water, zodat de zuurgraad van je huid niet wordt aangetast

Droog je voeten zorgvuldig
- Droog je voeten na het wassen goed af , vooral tussen de tenen om zwemmerseczeem* te voorkomen

Smeer je voeten goed in
- Je voeten kunnen uitdrogen door aanraking met water.....houd je huid daarom soepel door ze iedere dag lekker in te smeren met een vettige crème, zo voorkom je ook kloven.
- Smeer de crème alleen niet tussen je tenen > vochtig > kans op wondjes/ zwemmerseczeem 

Nagels knippen
- Knip je teennagels recht en niet te kort en knip geen hoekjes af, om ingroeien te voorkomen

Inspectie
- Inspecteer je voeten dagelijks op mogelijke wondjes > kun je er moeilijk bij door bijv. ouderdom/zwangerschap?Tip:gebruik een spiegel 

Sokken
- Draag geen knellende kousen of sokken en kies voor sokken van natuurlijk, absorberend materiaal als katoen of wol EN trek elke dag een paar schone sokken aan om schimmelinfecties te voorkomen

Wandelwol (zie producten)
- Toepasbaar op iedere voet die last heeft van pijnlijke drukplekken, blaren en ter preventie hiervan (niet gebruiken op open wondjes)
Bescherming 
- Draag badslippers in 
douche/openbare ruimtes(zwembad/sauna)
Oefeningen
-Houd je voeten soepel door dagelijks voetoefeningen te doen, is goed voor de spieren en doorbloeding

Massage & teVoetbon

-Leuk om te geven...leuk om te ontvangen



*Zwemmerseczeem is een veel voorkomende schimmelinfectie van de voeten en tussen de tenen. 

Vaak zijn als eerste een jeukende, witte verkleuring en scheurtjes tussen de tenen te zien vooral bij de kleine teen. Vanuit daar kan de schimmel zich verder uitbreiden waarbij de huid er rood en schilferig uitziet. Het kan behandeld worden met een anti-schimmel crème of zalf.

 

 Zwanger?
Juist dan verdienen je voeten extra aandacht, mede door het toenemende gewicht tijdens de zwangerschap.
Door het extra gewicht van de kleine heb je kans op meer eeltvorming.

Door het vasthouden van vocht in je voeten heb je ook  kans dat je een grotere schoenmaat nodig hebt.
Je buik kan, later in de zwangerschap, in de weg zitten om zelf je voeten goed te verzorgen.
Tip: Denk ook eens aan een Ontspannende voetmassage  (het bevordert de doorbloeding en voert vocht af)
OF een Metamorfose massage.
     

Bezoek regelmatig een pedicure

Schoenen
*Koop goed passende, ademende schoenen van leer (liefst met veter- of klittenbandsluiting), zonder harde naden en met voldoende ruimte voor de tenen
*Koop je schoenen laat op de dag
*Wissel regelmatig van schoenen 

Verschillende vetertechnieken